ще
згорнути
Свіжий номер

Що нового

Бухоблік та оподаткування

6 грудня

6 грудня

Лікарняні: як розрахувати, оподаткувати, виплатити і відобразити у звітності

Заповнюємо заяву-розрахунок на фінансування від ФСС + ЗРАЗОК ✐

Виплачувати лікарняні працівнику можна лише на підставі листка непрацездатності, який він надав (далі — лікарняний). Якщо для працівника робота на підприємстві є основним місцем роботи, він має надати оригінал цього документа. Якщо ж працівник є сумісником, достатньо копії лікарняного. Оплачувати дні хвороби не можна, якщо працівник не надав належно оформленого лікарняного.

Після того як працівник приніс лікарняний (його копію), комісія (або уповноважена особа) із соцстрахування по підприємству має прийняти рішення про його оплату.

Тільки-но бухгалтер отримає лікарняний (копію) із відміткою про оплату, він зобов’язаний:

  • нарахувати оплату за дні хвороби;
  • подати заяву-розрахунок до ФСС, аби отримати страхові кошти, якщо хвороба тривала понад п’ять днів або хворіла дитина;
  • утримати з лікарняних ПДФО та військовий збір;
  • нарахувати на суму лікарняних ЄСВ;
  • виплатити працівникові лікарняні за мінусом утриманих сум ПДФО і військового збору;
  • сплатити ПДФО, військовий збір і ЄСВ;
  • відзвітувати про нараховані і сплачені суми ЄСВ, ПДФО, військового збору та про отримані (використані) суми страхових коштів.

Про все — по черзі.

КАЖУ ТОБІ, ВЗЯЛА ДЕМОДОСТУП, А ТАМ «ВАУ!» приклади, зразки, СПРОБУЙ І ТИ ⋙

6 грудня

З’являться е-трудові договори: прийняли Закон

Як уникнути криміналу через чорну зарплату: 3 ТОП-ПОРАДИ

Прийняли Закон України, який, зокрема, доповнює статтею 5 «Письмова форма документа» Кодекс Законів про працю України (КЗпП).

Письмовою формою документа для цілей КЗпП є документ, створений у паперовій або електронній формі (у т. ч. в автоматичному режимі) з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» (ст. КЗпП 5).

Тобто роботодавці зможуть укладати з найманими працівниками трудовий договір як у письмовій формі, так і в електронній.

За матеріалами Верховної Ради України

Що врахувати, коли берете на роботу практиканта

Якщо практиканти виконують роботу, нараховуйте їм зарплату. Оподатковуйте її ПДФО і військовим збором на загальних підставах незалежно від розміру. Практиканти підлягають соціальному та іншим видам страхування, тому на їх зарплату нараховуйте ЄСВ. Якщо зарплата практиканта не вища за мінімальну...

Важливі поради

 

6 грудня

З’явився Єдиний держреєстр ліцензій на операції з пальним

Як отримати ліцензії на зберігання пального

Оприлюднили форму відкритих даних «Єдиний державний реєстр суб’єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним».

Дані надалі оновлюватимуть на:

  • Порталі відкритих даних Єдиного державного веб-порталу відкритих даних; 
  • у банері «Відкриті дані» головної сторінки офіційного веб-порталу ДПС.

За матеріалами Прес-служби ДПС

Акциз з роздрібного продажу: коли нараховувати та як обліковувати

 

6 грудня

З 9 грудня сплачуйте митні платежі на нові рахунки

Приклад заповнення митної деклараціїСКАЧАТИ ЗРАЗОК

Митниці, створені в структурі Держмитслужби, розпочинають виконання митних формальностей. Відповідно, припиняють відповідні повноваження митниці ДФС.

У зв’язку з цим Держмитслужба рекомендує за можливості утриматися від подання митницям ДФС митних декларацій, оформлення яких можуть не завершити до кінця доби 7 грудня 2019 року.

З 8 грудня 2019 року подані митні декларації адресуйте новоствореним митницям Держмитслужби.

В перші дні роботи можливі помилки в прийнятті та адресації електронних митних декларацій. Але проблем із справлянням митних платежів при оформленні у неділю 8 грудня 2019 року та надалі не передбачають.

З понеділка 9 грудня кошти передоплати за митне оформлення товарів необхідно вже сплачувати винятково на нові рахунки Держмитслужби та митниць Держмитслужби. Старі рахунки ДФС будуть недоступні для надходження коштів.

Реквізити рахунків митниць Держмитслужби перевіряйте на відповідних сайтах митниць.

Реквізити депозитного рахунку 3734, відкритого на ім’я Державної митної служби України (єдиний рахунок) для зарахування авансових платежів (передоплати) гіперпосиланням дивіться тут

За матеріалами Мінфіну

Коригуємо імпортний ПДВ і первісну вартість товарів

 

 

6 грудня

Під фінмоніториг потраплять операції від 400 тис грн: ухвалили Закон

Які операції підлягають фінансовому моніторингу

Верховна Рада схвалила в цілому проєкт Закону України щодо запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.

Закон забезпечить:

  • перехід до застосування суб’єктами первинного фінансового моніторингу ризик-орієнтованого підходу та, відповідно, до кейсового звітування про підозрілі операції своїх клієнтів;
  • можливість використання результатів належної перевірки, здійсненої іншим суб’єктом первинного фінмоніторингу;
  • збільшення суми фінансових операцій, що підлягають обов’язковому фінансовому моніторингу (з 150 тис грн до 400 тис грн) з одночасним зменшенням кількості ознак таких фіноперацій (з 17 до 4);
  • створення прозорого інструменту притягнення до відповідальності за порушення;
  • скорочення затрат банків та фінансових установ на звітування про фінансові операції завдяки автоматизації процесу надання інформації та зменшення періодичності інформування;
  • удосконалену процедуру розкриття кінцевих бенефіціарних власників.

За матеріалами Мінфіну

Як бухгалтеру закрити 2019 рік і нічого не проґавити

6 грудня

З 1 січня діятиме нова спрощена модель оцінки об’єктів нерухомості

Проект Закону про внесення змін до ПКУ щодо ліквідації корупційної схеми у сфері реєстрації інформації зі звітів про оцінку об'єктів нерухомості та прозорості реалізації майнаСКАЧАТИ

Прийняли Закон проєкту 2047-д, який з 01.01.2020 запроваджує нову спрощену модель оцінки об’єктів нерухомості.

Це дозволить проводити автоматичну оцінку в максимально короткі строки. Будь-яка особа зможе отримати довідку про автоматичну оцінку об’єкта нерухомого майна і на її підставі укласти угоду щодо об’єкта нерухомості.

У разі незгоди з вартістю об’єкта нерухомого майна, визначеною модулем автоматично, особа має право звернутися до суб’єкта оціночної діяльності і провести оцінку в загальному порядку з реєстрацією звіту в Єдиній базі.

З 01.01.2020 приватні електронні майданчики:

  • вилучать з процедури реєстрації та перевірки реєстрації інформації звітів про оцінку об’єктів нерухомості;
  • відключать від Єдиної бази даних звітів про оцінку.

А суб’єкти оціночної діяльності та нотаріуси безоплатно отримають прямий доступ до Єдиної бази даних звітів про оцінку.

За матеріалами ВРУ

ОГЛЯД СУДОВОЇ ПРАКТИКИ. Інвентаризація на підприємстві

 

6 грудня

Купуємо товар у нерезидента через посередника-резидента: які операції є контрольованими

 Відповідальність за неподання звіту про контрольовані операції

Платник податку та посередник є резидентами України, тому операції між ними не розглядають як контрольовані.

Контрольованими операції між таким платником-резидентом та нерезидентом є придбання товарів платником-резидентом у нерезидента, за яких право власності на такі товари переходить спочатку до іншого резидента, що не виконує істотних функцій та не використовує істотних активів.

Тому платник податку — резидент має подати Звіт про контрольовані операції (далі — Звіт), форму якого затверджено наказом Мінфну від 18.01.2016 № 8.

У розділі «Відомості про контрольовані операції» додатка до Звіту зазначайте деталізовані відомості про всі контрольовані операції, здійснені платником податків у звітному періоді із особою, інформація про яку зазначили у розділі «Відомості про особу, яка бере участь у контрольованих операціях» цього додатка. Кожну контрольовану мають ідентифікувати згідно з первинними документами відповідної господарської операції.

ДО ВІДОМА

Кожний випадок стосовно визнання операцій з імпорту товарів (сировини) за допомогою посередника-резидента України, до якого переходить право власності, контрольованими операціями має розглядатися з урахуванням договірних умов та всіх первинних документів, оформленням яких вони супроводжувалися.

Лист ДПС від 04.12.2019 № 1683/6/99-00-05-05-01-15/ІПК

ЗМІНИ З ПДВ-2020

✐ нові штрафи за несвоєчасну реєстрацію ПН ✐ строк для подачі реєстраційної заяви ✐ скасування квартальний податковий період ✐ зміна порядок подання ПДВ-звітності

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ НА БЕЗПЛАТНИЙ ВЕБІНАР 13.12.2019

6 грудня

Чи можна подати повідомлення про прийняття на роботу у день прийому працівника

Як уникнути криміналу через чорну зарплату: 3 ТОП-ПОРАДИ

Чинне законодавство не передбачає необхідність подавати повідомлення про прийняття на роботу напередодні, або за кілька днів до дня початку роботи.

Достатньо виконати вимогу подання такого повідомлення до початку роботи по часу. Наприклад, працівник починає свою роботу о 16 годині, а повідомлення надано о 9 годині.

Таким чином, вимоги статті 24 КЗпП України будуть виконані.

Якщо повідомлення подаєте засобами електронного зв’язку із використанням електронного цифрового підпису працівник можна допустити до роботи одразу після відправлення такого повідомлення.

Якщо ж допустили працівника до роботи одночасно із направленням повідомлення або того ж дня, але пізніше по часу — це порушення вимог законодавства про працю, яке усунуто роботодавцем самостійно (до початку інспекційного відвідування).

У такому випадку:

  • посадова особа роботодавця може бути притягнена до адмвідповідальності за частиною першою статті 41 Кодексу України про адміністративні порушення — від 30 до 100 НМДГ (від 510 до 1700 грн),
  • а роботодавець — до фінансової відповідальності за абзацом восьмим частини другої статті 265 Кодексу законів про працю у розмірі 1 мінімальної зарплати — 4173 грн.

За матеріалами Управління Держпраці у Чернівецькій області

Працівник не відпрацював першу половину місяця: як нарахувати аванс

Як правильно нарахувати аванс працівнику, який щойно влаштувався на роботу, був у відрядженні чи відпустці або хворів

НАРАХУВАННЯ БЕЗ ПОМИЛОК

6 грудня

Змінили обсяги реалізованого пального: як відкоригувати показники АН

Зразок Акцизної накладної на реалізацію суб’єкту господарювання-неплатникуСКАЧАТИ Зразок Акцизної накладної на власне споживанняСКАЧАТИ Розрахунок коригування акцизної накладної форми «П»СКАЧАТИ

Якщо обсяги реалізованого пального/спирту етилового збільшують або якщо коригування показників не змінює обсягу реалізованого пального/спирту етилового, примірники розрахунку коригування акцизної накладної (РК) реєструйте в Єдиному реєстрі акцизних накладних (ЄРАН) у такому порядку:

  • перший примірник — постачальник пального/спирту етилового;
  • другий примірник — отримувач пального/спирту етилового (після отримання від постачальника першого примірника РК, зареєстрованого в ЄРАН).

Якщо обсяги реалізованого пального/спирту етилового зменшують:

  • платник направляє отримувачу пального/спирту етилового перший та другий примірники РК;
  • отримувач пального/спирту етилового реєструє в ЄРАН перший та другий примірники РК.

Особа, що реалізує пальне/спирт етиловий, має право зменшити обсяг реалізованого пального/спирту етилового у податковій декларації за таким РК після реєстрації всіх примірників акцизної накладної в ЄРАН отримувачем пального/спирту етилового.

За матеріалами ГУ ДПС у Тернопільській області

Нові правила реєстрації «паливних» та «спиртових» акцизних накладних Денис ПЕТРИГА,експерт з питань бухгалтерського обліку та оподаткування, САР, DipFM, DipMA На часі — акцизні зміни. Із 1 липня працює урядова постанова від 19.06.2019 № 545. Вона оновила низку нормативних актів, що регулюють ліцензування обігу пального та алкоголю, реєстрацію акцизних накладних, використання засобів обліку для операцій з пальним, спиртом і спиртовмісною продукцією. Розглянемо ключові зміни. Як реєструють АН та РК

 

6 грудня

Торгівля пальним як з місць оптової торгівлі, так і за їх відсутності: скільки ліцензій отримувати

Як отримати ліцензію на зберігання пального

Cуб’єкти господарювання всіх форм власності здійснюють оптову торгівлю пальним за наявності ліцензії.

Ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального отримують на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно. А за відсутності місць оптової торгівлі пальним — одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб’єкта господарювання.

Якщо суб’єкт господарювання здійснює одночасно оптову торгівлю пальним як за наявності місць оптової торгівлі, так і за їх відсутності, він зобов’язаний мати ліцензію на кожне місце оптової торгівлі. А також окрему ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб’єкта господарювання.

За матеріалами ГУ ДПС у Київській області

Чи потрібно перевіряти наявність у покупців ліцензії на торгівлю пальним

 

6 грудня

Що робити у разі виходу з ладу програмного РРО

Працюєте з готівкою? Готуйтеся до РРО-змін у 2020 році

Не здійснюйте розрахункові операції до моменту усунення несправностей.

Розрахункові операції проводьте у режимі офлайн не більше 36 годин на період відсутності зв’язку між програмним РРО та фіскальним сервером ДПС. У цей час створюють електронні розрахункові документи, яким присвоюють фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером ДПС.

Використовувати фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів можна не більше 168 годин протягом календарного місяця.

Заборонено використовувати програмне РРО у період відсутності зв’язку між програмним РРО та фіскальним сервером ДПС без отриманого в діапазону фіскальних номерів.

Протягом години після встановлення зв’язку із фіскальним сервером передайте копії створених програмним РРО розрахункових документів з присвоєними їм у режимі офлайн фіскальними номерами до фіскального сервера. Такі розрахункові документи передайте до моменту передачі електронного фіскального звіту, електронного фіскального звітного чека за день, коли сформували розрахункові документи.

Програмне РРО зберігає розрахункові документи до моменту отримання від ДПС підтвердження про їх доставку.

За матеріалами ГУ ДПС у Дніпропетровській області

Два роки без штрафів

5 грудня

Увага! Із 1 січня змінять реквізити бюджетних рахунків

Представницькі витрати небезпечні! Чому? ⋙

Із 01.01.2020 змінять реквізити бюджетних рахунків. Такі зміни прийняли через те, що Держказначейство з початку 2020 року відкриватиме рахунки для сплати податків і зборів відповідно до Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.2013 № 1203.

Інформацію щодо нових реквізитів бюджетних рахунків, отриману від Держказначейства, розмістять на веб-порталах органів ДПС у рубриці «Бюджетні рахунки».

Не відповідайте за чужі помилки в лікарняних

За матеріалами Прес-служби ДПС

 

5 грудня

Річні плани перевірок на 2020 рік

Як бухгалтеру закрити 2019 рік і нічого не проґавити

На Інспекційному порталі оприлюднили оновлений список планів перевірок на 2020 рік. Станом на 05.12.2019 27 контролюючих органів затвердили плани перевірок. Збережіть новину у корисне, щоб не пропустити чергове оновлення.

1. Державна служба України з питань праці

2. Пенсійний фонд України

3. Державна служба України з надзвичайних ситуацій

4. Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру

5. Державна екологічна інспекція України

6. Міністерство внутрішніх справ України

7. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг

8. Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів

9. Державна інспекція ядерного регулювання України

10. Державна служба України з безпеки на транспорті

11. Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України

12. Міністерство енергетики та захисту довкілля України

13. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації

14. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку

15. Державна архівна служба України

16. Державна служба якості освіти України

17. Державне агентство України з питань кіно

18. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг

19. Державна служба морського та річкового транспорту України

20. Державна служба геології та надр України

21. Державна інспекція енергетичного нагляду України

22. Міністерство охорони здоров'я України

23. Державна служба України з лікарських засобів та контролю за наркотиками

24. Державна архітектурно-будівельна інспекція України

25. Міністерство освіти і науки України

26. Державне агентство рибного господарства України

27. Служба безпеки України

Як роботодавцю заповнювати Звіт з ЄСВ

За матеріалами Інспекційного порталу

5 грудня

Увага! З 18 грудня зростуть адмінштрафи за торгівлю алкоголем та тютюном без ліцензії

Заява щодо ліцензії на роздрібну торгівлю алкоголем та тютюном

18.12.2019 набирає чинності Закон України № 139-ІХ щодо удосконалення порядку ліцензування господарської діяльності.

Відповідно, з 18 грудня за торгівлю (оптову, роздрібну, експорт, імпорт) спиртом етиловим, коньячним, плодовим та роздрібну торгівлю алкогольними напоями або тютюновими виробами без ліцензії замість статті 156 Кодексу про адміністративні правопорушення (КпАП) застосовуватимуть частину 1 статті 164 КпАП. Тобто накладатимуть штраф від 1000 до 2000 НМДГ (від 17000 до 34000 грн) з конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення, чи без такої.

Суд може не застосовувати конфіскацію товару та виторгу, отриманого від його реалізації. На сьогодні така конфіскація обов’язкова за статтею 156 КпАП.

Наразі, правопорушника притягують за господарську діяльність:

  • без ліцензії або інших дозвільних документів;
  • з порушенням ліцензійних умов (ч. 1 ст. 164 КпАП).
ПРОСТОЧИЛИ РЕЄСТРАЦІЮ АН — ЛОВІТЬ ШТРАФ

З 18 грудня за діяльність з порушенням ліцензійних умов відповідальності не буде. Проте, порушенням вважатимуть діяльність у період припинення дії ліцензії, якщо законодавство не передбачає умов функціонування суб’єкту господарювання в цей період.

За несвоєчасне повідомлення органу ліцензування про зміну відомостей, зазначених у заяві та документах, що додавалися до заяви про отримання ліцензії, на ліцензіата накладатимуть штраф від 250 до 500 НМДГ (від 4250 до 8500 грн).

За невиконання ліцензіатом розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов — штраф складатиме від 500 до 1500 НМДГ (від 8500 до 25500 грн).

Притягувати до відповідальності за порушення з питань ліцензування за статтею 164 КпАП як і зараз будуть суди на підставі протоколів уповноважених осіб органів ліцензування. 

ДО ВІДОМА

З 18 грудня також застосовуватимуть штрафні санкції не тільки за порушення порядку зайняття діяльністю з надання фінансових послуг без набуття статусу фінустанови чи без ліцензії, але й за порушення порядку надання фінансових послуг юридичними особами, які мають право надавати окремі фінансові послуги без статусу фінустанов (ст. 166-8 КпАП).

За матеріалами ОВПП ДПС

5 грудня

Порядок перевірок з праці знову хочуть змінити

ПОРЯДОК здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працюОНОВЛЕНИЙ СКАЧАТИ

Мінекономрозвитку оприлюднив проєкт постанови КМУ «Про внесення змін до Порядку здійснення державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю».

ЗРАЗОК СКАРГИ щодо результатів інспектування і припису СКАЧАТИ

Згідно проєкту підставами для перевірки є:

1) звернення працівника про порушення стосовно нього законодавства про працю;

2) звернення фізичної особи, стосовно якої порушено правила оформлення трудових відносин;

3) рішення суду;

4) рішення керівника органу контролю про проведення інспекційних відвідувань, прийняте за результатами аналізу інформації, отриманої із засобів масової інформації, інших джерел, доступ до яких не обмежений законодавством, у тому числі на підставі інформації:

- посадових осіб органів державного нагляду (контролю), правоохоронних органів про виявлені в ході виконання ними повноважень ознак порушення законодавства про працю щодо неоформлення та/або порушення порядку оформлення трудових відносин;

- ДПС та її територіальних органів про:

  • невідповідність кількості працівників роботодавця обсягам виробництва (виконаних робіт, наданих послуг) до середніх показників за відповідним видом економічної діяльності;
  • факти порушення законодавства про працю, виявлені в ході здійснення повноважень;
  • факти провадження господарської діяльності без державної реєстрації у порядку, встановленому законом, як суб’єкта господарювання;

- Пенсійного фонду України та його територіальних органів про:

  • роботодавців, в яких стосовно працівників відсутнє повідомлення про прийняття на роботу;
  • роботодавців, в яких протягом місяця кількість працівників, що працюють на умовах неповного робочого часу, збільшилась на 20 і більше відсотків;
  • фізичних осіб, які виконують роботи (надають послуги) за цивільно-правовими договорами в одного роботодавця більше року;
  • роботодавців, в яких 30 і більше відсотків фізичних осіб працюють на умовах цивільно-правових договорів;
  • роботодавців із чисельністю 20 і більше працівників, в яких протягом місяця відбулося скорочення на 10 і більше відсотків працівників;

5) доручення Прем’єр-міністра України;

6) звернення Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини;

7) запит народного депутата;

8) невиконання вимог припису інспектора праці.

ОТРИМАЛИ ПРИПИС ЧИ ВИМОГУ ДЕРЖПРАЦІ

У проєкті постанови визначено, що перед реєстрацією інспекційного відвідування роботодавця, щодо якого впродовж попередніх 6 календарних місяців здійснювали інспекційні відвідування, керівник органу контролю (інша уповноважена ним посадова особа) вивчає питання про доцільність його проведення. Тобто можливо, що інспекційного відвідування не буде, якщо роботодавця нещодавно перевіряли.

Перелік прав роботодавця поповнився правом оскаржувати припис та/або вимогу інспектора праці.

Наразі діє норма за якою у разі виконання припису в установлений у ньому строк заходи до притягнення роботодавця до відповідальності не вживають. В проєкті дана норма відсутня.

За матеріалами Мінекономрозвитку

5 грудня

Реформа податкового законодавства: за основу прийняли законопроєкти

Проект Закону від 19.09.2019 № 1209-1СКАЧАТИ Проект Закону від 30.08.2019 № 1210СКАЧАТИ

3 грудня Верховна Рада прийняла за основу проєкт Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» від 19.09.2019 № 1209-1.

Як бухгалтеру закрити 2019 рік і нічого не проґавити

Законопроєктом запропоновано внести зміни до 12 законодавчих актів, зокрема, до:

  • Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 №2464-VI щодо приведення у відповідність до діючого законодавства назв центральних органів виконавчої влади, що здійснюють адміністрування ЄСВ, уточнення порядку направлення вимоги про сплату недоїмки з ЄСВ, внесення змін до розміру штрафних санкцій;
  • Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України» від 24.06.2004 № 1877-IV щодо уточнення формули розрахунку питомої ваги вартості реалізованих сільгосптоварів, при досягненні якої у сільгосптоваровиробника виникає право на бюджетну дотацію;
  • Закону України «Про судовий збір» від 08.07.2011 № 3674-VI стосовно встановлення максимальної величини ставки судового збору за поданням до адміністративного суду апеляційної або касаційної скарги на рішення суду.

Як роботодавцю заповнювати Звіт з ЄСВ

Проектом також вносить зміни до ще 63 законодавчих актів України, якими узгодять питання розподілу повноважень між органами податкової та органами митної служби.

Водночас проєкт має на меті більш точно визначити механізм адміністрування і механізм оскарження рішень по донарахуванню з ЄСВ.

Також Верховна рада прийняла за основу законопроєкт «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» від 30.08.2019 № 1210.

ЗЕМЕЛЬНА РЕФОРМА — 2020, ЯК ЦЕ БУДЕ

Мета документа:

  • запровадити міжнародні стандарти податкового контролю для всіх учасників міжнародної торгівлі та імплементація норм Плану протидії практикам розмивання оподатковуваної бази й виведення прибутку з-під оподаткування (План дій BEPS);
  • реформувати інститут фінансової відповідальності та удосконалити процедуру адміністрування податків та зборів.

За матеріалами ВРУ

5 грудня

Соціальні параметри Держбюджету – 2020

У ДПС повідомили, на які ставки єдиного податку та ЄСВ варто розраховувати спрощенцям у 2020 році, а також розмір мінімальної зарплати 2020 та прожиткового мінімуму. Скачайте і роздрукуйте шпаргалку, щоб униикнути помилок.

СКАЧАТИ ШПАРАЛКУ

Мінімальна заробітна плата – це встановлений законом мінімальний розмір оплати праці за виконану працівником місячну (годинну) норму праці (Закон України «Про оплату праці» від 24.03.1995 р. № 108/95-ВР).

Розмір заробітної плати працівника за повністю виконану місячну (годинну) норму праці не може бути нижчим за розмір мінімальної заробітної плати.

У Державному бюджеті України на 2020 рік передбачені наступні показники мінімальної заробітної плати і прожиткового мінімуму у 2020 році:

Мінімальна заробітна плата у місячному розмірі — 4723 грн.

Мінімальна заробітна плата у погодинному розмірі — 28.31 грн.

Прожитковий мінімум для працездатних осіб: з 1 січня 2020 року — 2102 грн, з 1 липня — 2197 грн, з 1 грудня — 2270 грн.

Показник мінімальної заробітної плати застосовується у разі визначення мінімального розміру ЄСВ.

Єдиний внесок — мінімальний страховий платіж 1039.06 грн (4723 грн х 22%).

Платник податку має право на зменшити суму загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги (п.169.1 ст.169 Податкового кодексу України).

Граничний дохід, до якого застосовується податкова соціальна пільга 2943 грн (2102 грн х 1,4).

Загальна податкова соціальна пільга 1051 грн (2102 грн х 50%) пп. 169.1.1 ПКУ.

Підвищена податкова соціальна пільга 1576.5 грн (150% х (50% х 2102 грн) пп. 169.1.3 ПКУ.

Максимальна податкова соціальна пільга 2102 грн (200% х (50% х 2102 грн) пп. 169.1.4 ПКУ.

Ставки для платників єдиного податку у 2020 році

Ставка єдиного податку для І групи 210.20 грн (до 10% прожиткового мінімуму (2102 грн х 10%)).

Ставка єдиного податку для ІІ групи 944.60 грн (до 20% мінімальної зарплати (4723 грн х 20%)).

Як бухгалтеру закрити 2019 рік і нічого не проґавити

5 грудня

Як оподатковувати новорічні подарунки

НОВОРІЧНІ ПОДАРУНКИ ОБЛІК ТА ОПОДАТКУВАННЯ

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника ПДФО не включайте вартість дарунків, наданих такому платнику суб’єктом господарювання, який у розрахунку на місяць не перевищує 25% однієї мінзарплати, встановленої на 1 січня звітного податкового року.

Зверніть увагу, якщо дитячі подарунки плануєте дарувати у 2020 році (тобто, такий дохід нарахуєте у 2020 році), то вартість неоподатковуваних подарунків обчислюйте виходячи з нового розміру мінзарплати 2020, встановленої на 01.01.2020.

Разом з тим, деякі питання фінансування заходів, пов’язаних з організацією новорічних і різдвяних свят для дітей і підлітків, також регулює Закон України «Про звільнення від оподаткування грошових коштів, які спрямовуються на проведення новорічно-різдвяних свят для дітей та на придбання дитячих святкових подарунків» від 30.11.2000 № 2117-III (далі — Закон № 2117). Норми Закону № 2117 чинні щороку у період з 15 листопада поточного року до 15 січня наступного року.

Звільнені від оподаткування ПДВ, зокрема, операції з продажу виробничими та торговими підприємствами дитячих святкових подарунків, а також квитків на новорічно-різдвяні заходи для дітей, що закуповують за рахунок коштів:

  • Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності;
  • профспілкових комітетів підприємств та організацій;
  • інших неприбуткових організацій.
ОГЛЯД СУДОВОЇ ПРАКТИКИ. Інвентаризація на підприємстві

При цьому суми ПДВ, сплачені виробниками дитячих святкових подарунків за придбання сировини та матеріалів для їх виробництва, відносять до складу валових витрат і до податкового кредиту не включають (ст. 2 Закону № 2117).

За матеріалами ГУ ДПС у Дніпропетровській області

 

 

5 грудня

Як заповнювати ПН за щоденними підсумками з 01.01.2020

Представницькі витрати небезпечні! Чому? ⋙

Наразі платник ПДВ у податковій накладній (ПН) за щоденними підсумками операцій згруповує в графі «Опис (номенклатура) товарів/послуг продавця» товари/послуги за групами, що відповідають певному коду товару згідно з УКТ ЗЕД/коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг. При цьому графи 4, 5, 6 та 7 ПН можна не заповнювати.

У ПН за щоденними підсумками операцій, які складатимете починаючи з 01.01.2020, показники табличної частини розділу Б заповнюйте за загальними правилами, встановленими Порядком заповнення податкової накладної, затвердженим наказом Мінфіну від 31.12.2015 № 1307.

Зокрема, ці правила передбачають заповнення табличної частини розділу Б ПН у розрізі номенклатури постачання товарів/послуг, а саме:

  • у графі 2 зазначайте опис (номенклатура) товарів/послуг продавця;
  • у графах 3.1, 3.3 — код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг;
  • у графах 4 та 5 — одиниця виміру товарів/послуг;
  • у графі 6 — кількість (об’єм, обсяг) постачання товарів/послуг;
  • у графі 7 — ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування ПДВ;
  • у графі 8 — код ставки;
  • у графі 10 — обсяг постачання (база оподаткування) без урахування ПДВ;
  • у графі 11 — ПДВ.
ПОДАТКОВА НАКЛАДНА 2020

Лист ДПС від 28.11.2019 № 1639/5/99-00-07-03-02-16/ІПК 

5 грудня

Е-реєстр лікарняних листків стане частиною реєстру застрахованих осіб: прийняли законопроєкт

Описи справ бухгалтерії КНП — складіть до 31 грудня

Прийняли за основу проєкт Закону № 2275 щодо стабілізації функціонування системи загальнообов’язкового державного соціального страхування .

Зміни до статті 1 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105-XIV законодавчо закріплюють:

  • визначення терміну «медичний висновок»;
  • поняття, що електронний реєстр листків непрацездатності є складовою частиною реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.
ІНВЕНТАРИЗАЦІЯ У МЕДЗАКЛАДІ

За матеріалами ВРУ

 

5 грудня

З 1 січня 2020 року декларацію про майновий стан і доходи подаватимемо за новою формою

Приклад податкової декларації про майновий стан і доходискачати зразок

Зміни до форми декларації про доходи внесені наказом Мінфіну «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року № 859» від 25.04.2019 № 177.

Нова форма податкової декларації від діючої відмінна деякими особливостями, а саме:

  • доповнено рядок 8 декларації «категорія платника» новим критерієм «особа, яка заявляє право на податкову знижку», який застосовують громадяни, які декларують право на податкову знижку;
  • розрахунок суми податку на доходи фізичних осіб, на яку зменшують податкові зобов’язання при використанні права на податкову знижку, виокремлено у додаток Ф3;
  • в декларації у розділі ІІ «доходи, які включаються до загального оподатковуваного доходу» додатково виокремлено доходи «нарахований (виплачений, наданий) у формі винагород та інших виплат відповідно до умов цивільно - правового характеру» та «дохід, отриманий від фізичної особи – орендаря, який не є податковим агентом фізичної особи – орендодавця, від надання в оренду (суборенду, емфітевзіс) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених у натурі (на місцевості), які розташовані за місцезнаходженням, відмінним від податкової адреси орендодавця».

Зверніть увагу, з 01.01.2019 сплата ПДФО з доходів, від надання в оренду (суборенду, емфітевзіс) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених у натурі (на місцевості), здійснюють за місцезнаходженням таких земельних ділянок (часток, паїв). У зв’язку із чим в новій формі декларації передбачені деякі зміни у порядку розрахунку податкових зобов’язань з податку.

Крім того податкові зобов’язання по військовому збору з доходів, отриманих від фізичної особи-орендаря, який не є податковим агентом фізичної особи-орендодавця, від надання в оренду (суборенду, емфітевзіс) земельних ділянок, земельних часток (паїв) визначають в податковій декларації. При цьому зобов’язання з військового збору сплачують за податковою адресою.

За матеріалами Державної податкової служби України

5 грудня

Нова реєстраційна картка для держпідприємств

Бланк реєстраційної картки для отримання електронних ключів для юридичної особиСКАЧАТИ Зразок реєстраційної картки для отримання електронних ключівСКАЧАТИ Зразок додатка до реєстраційної карткиСКАЧАТИ

З метою вдосконалення процесу надання електронних довірчих послуг, запровадили нову(ий):

  • Реєстраційну картку;
  • Додаток до реєстраційної картки для органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій державної форми власності (наказ ІДД ДПС від 22.11.2019 № 56).

ДО ВІДОМА

Державні установи для інформаційного обміну з іншими юрособами використовують винятково захищені носії особистих ключів (п. 4 та п. 11 Порядку використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності, затвердженого постановою КМУ від 19.09.2018 № 749).

Установа застосовує кваліфіковану електронну печатку для визначення достовірності походження та проведення перевірки цілісності електронних даних, а також ідентифікації Державної установи як підписувача, у т. ч. для засвідчення відповідності електронних копій електронного та паперового (фотокопія) документів оригіналу у випадках, передбачених законодавством. Таку печатку створюють за допомогою захищених носіїв особистих ключів.

За матеріалами Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС

Законодавчі зміни — 2020: конспект для бухгалтера

► чк податківці штрафуватимуть у 2020 році за несвоєчасну реєстрацію ПН ► на що чекати платникам податку на прибуток ► які зміни для ФОПів запрацюють із 01.01.2020, а які — з 01.01.2021 ► з якими зарплатними показниками працюватимемо з 01.01.2020 ► чи бути об’єднаній звітності з ПДФО та ЄСВ ► чи з’являться електронні листки непрацездатності ▲КІЛЬКІСТЬ МІСЦЬ ОБМЕЖЕНА▲

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ НА БЕЗПЛАТНИЙ ВЕБІНАР 24.12.2019

 

5 грудня

Захистили права потерпілих на виробництві при ліквідації підприємства

Як організувати розслідування нещасних випадків на виробництві

Уряд прийняв рішення, що забезпечать захист прав потерпілих на виробництві в разі ліквідації підприємства.

Згідно з рішенням, кошти для покриття витрат на страхові виплати потерпілим на виробництві працівникам або членам їх сімей відшкодовуватимуть Фонду соцстраху у разі ліквідації підприємств, на яких завдали шкоду їхньому здоров’ю або життю.

ДО ВІДОМА

Раніше порядок такого відшкодування стосувався лише випадків банкрутства підприємств, а тепер діє при ліквідації платоспроможних підприємств.

За матеріалами Мінсоцполітики

Хай інспектор соцстраху копає — ми дамо відсіч!

5 грудня

Юрособа здійснює діяльність не за статутом: яка відповідальність

Реєстрація змін до установчих документів

В установчих документах маєте зазначити:

  • найменування суб’єкта господарювання;
  • мету і предмет господарської діяльності;
  • склад і компетенція його органів управління, порядок прийняття ними рішень;
  • порядок формування майна, розподілу прибутків та збитків;
  • умови реорганізації та ліквідації (ст. 57 Господарського кодексу України; ГК).

Вид господарської діяльності має місце у разі об’єднання ресурсів (устаткування, технологічних засобів, сировини та матеріалів, робочої сили) для створення виробництва певної продукції або надання послуг. Окремий вид діяльності може складатися з єдиного простого процесу або охоплювати низку процесів, кожний з яких входить до відповідної категорії класифікації (ст. 259 ГК).

Податкове законодавство не містить відповідальності платника податків за здійснення ним діяльності, яку не передбачають установчі документи.

За матеріалами ГУ ДПС у Львівській області

Як створити ТОВ

Створити ТОВ буде нескладно, якщо озброїтися відповідними знаннями. Головне, одразу з’ясувати ключові моменти заснування такого товариства: від пакета документів до взяття на облік у державних органах. Правильно впоратися з цим завданням допоможе наш детальний алгоритм.

Покроковий алгоритм

5 грудня

У лютому запрацює Урядова програма «Доступні кредити» для мікро- та малого бізнесу

Дисконтуємо ВСЕ: Мінфін «узаконив» жах усіх бухгалтерів

Уряд готує до запуску програму з підтримки мікро- та малого підприємництва. Запуск — 01.02.2020, проте заявки прийматимуть уже незабаром.

Суть програми — стимулювати появу нових підприємців та заохотити повертатися наших заробітчан додому й відкривати бізнес в Україні.

Перший етап — це доступне кредитування.

Обсяг кредиту — 1,5 млн грн на 5 років:

  • 5% річних — якщо виручка до 25 млн грн і створюють мінімум 2 робочих місця;
  • 7% річних — для бізнесу з виручкою до 25 млн грн, який не створює нових робочих місць (але за кожного нового працівника ставку знизять на 0,5%);
  • 9% річних — для бізнесу з виручкою до 50 млн грн.

Для участі потрібно мати:

  • бізнес-план;
  • позитивну фінансово-кредитну репутацію;
  • платіжну дисципліну.

Стартапи зможуть брати участь лише від початку своєї діяльності, а чинний бізнес — лише той, що працює мінімум 12 місяців.

Сам учасник інвестує 20% власних коштів від усіх витрат.

Сфери діяльності будь-які: енергетика, освіта, охорона здоров’я, транспорт, виробництво, спорт, розваги чи будь-які інші послуги.

За матеріалами ДПС

Як бухгалтеру закрити 2019 рік і нічого не проґавити

5 грудня

Пропишуть роботу надомників у новому законодавстві про працю

Як уникнути криміналу через чорну зарплату: 3 ТОП-ПОРАДИ

Міністр Мінекономіки Тимофій Милованов пояснив низку питань, що пов’язані з реформою зайнятості в Україні.

За його словами, у новому законі визначать:

  • гнучкий режим робочого часу;
  • дистанційну зайнятість;
  • роботу з дому;
  • відпустку за власний рахунок можна буде взяти і на 30 днів;
  • умову, що працівник та роботодавець укладатимуть трудовий договір лише у письмовій формі;
  • виплату заробітної плати винятково у грошовій формі.

Регулювання виплат за лікарняними залишають у такій же редакції, як є наразі. Трудові книжки не скасовують, але вся інформація щодо зайнятості людини буде у он-лайн реєстрі, й стане доступною для працівника в будь-який момент.

Нове законодавство надійніше захищатиме від звільнення осіб з інвалідністю, пенсіонерів, вагітних жінок та тих, хто перебуває у декретних відпустках.

Також підготують новий закон щодо профспілки, який чітко регулюватиме взаємини працівників з профспілками.

За матеріалами Урядового порталу

Надомна робота - оплата праці

 

 

 

5 грудня

Адвокат перебуває у трудових відносинах: чи є він самозайнятою особою

Як уникнути криміналу через чорну зарплату: 3 ТОП-ПОРАДИ

Адвокат не може ставати на облік в контролюючому органі, як «незалежник», якщо:

  • він реалізує свою діяльність винятково у рамках трудових відносин з роботодавцем (адвокатським бюро або адвокатським об’єднанням);
  • усі договори про надання правової допомоги укладають від імені роботодавця;
  • оплату за послуги адвокату здійснює роботодавець.

Адвокат має стати на облік у контролюючому органі, як самозайнята особа, якщо хоча б одну з цих умов не виконує.

За матеріалами ГУ ДПС у Дніпропетровській області

Податкові прогнози 2020. На що чекати бухгалтеру

► адміністрування податків та перевірки ► нове в оплодаткуванні платників податку на прибуток ► трансфертне ціноутворення ► зміни з ПДВ ► РРО-тиск ► уточнюючі корективи з ЄСВ та ПДФО та об’єднання двох звітів

СЕМІНАР 17.12.2019

5 грудня

Скасували держмонополію на виробництво спирту

Шпаргалка у заповненні звіту по алкоголю

Верховна Рада України ухвалила законопроєкт № 2300 щодо лібералізації діяльності у сфері виробництва спирту етилового.

Мета документа, зокрема:

  • скасувати державну монополію на виробництво спирту починаючи з 01.01.2020;
  • надати можливість суб'єктам господарювання будь-якої форми здійснювати діяльність з виробництва спирту за умови наявності відповідної ліцензії;
  • провести повну лібералізацію експорту спирту з України.
ОГЛЯД СУДОВОЇ ПРАКТИКИ. Інвентаризація на підприємстві

Разом з тим, для захисту вітчизняного товаровиробника передбачили, що імпорт спирту до 01.01.2024 зможуть здійснювати лише уповноважені Кабміном державні підприємства.

За матеріалами ВРУ

 

4 грудня

Для ФОПів неплатників ПДВ скасують книгу обліку: законопроєкт

Працюєте з готівкою? Готуйтеся до РРО-змін у 2020 році

Міністр Уряду, Дмитро Дубілет повідомив про законопроєкт, який спростить взаємодію з податковою.

Дмитро Дубілет зазначив, що із найцікавішого — скасування книги обліку для ФОПів, які не є платниками ПДВ. Про цю книгу під постом, де міністр проводив опитування, згадували чи не найчастіше.

За матеріалами офіційної facebook сторінки Дмитра Дубілета

ЗМІНИ З ПДВ-2020

✐ нові штрафи за несвоєчасну реєстрацію ПН ✐ строк для подачі реєстраційної заяви ✐ скасування квартальний податковий період ✐ зміна порядок подання ПДВ-звітності

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ НА БЕЗПЛАТНИЙ ВЕБІНАР 13.12.2019