ще
згорнути
Свіжий номер

Що нового

Бухоблік та оподаткування

18 жовтня

Рада ухвалила держбюджет-2020 у першому читанні: вивчаємо основні показники

Верховна рада України на засіданні 18 жовтня в першому читанні підтримала законопроект про державний бюджет на 2020 рік.

При підготовці документа до першого читання народними депутатами, фракціями, групами та комітетами Верховної Ради України було надано 2 162 пропозиції до проекту Держбюджету-2020.

За підсумками доопрацювання проекту в комітеті доходи збільшено на 17,8 млрд грн.

Мінімальна зарплата в Україні у 2020 році складе 4723 грн (на 550 грон більше, ніж зараз). У погодинному розмірі — 28,31 грн.

Прожитковий мінімум (загальний) з 1 січня складе 2027 грн, з 1 липня — 2118 грн, з 1 грудня — 2189 грн.

А в залежності від вікової групи:

  • діти у віці до 6 років: з 1 січня 2020 року — 1779 грн, з 1 липня — 1859 грн, з 1 грудня — 1921 грн;
  • діти у віці від 6 до 18 років: з 1 січня 2020 року — 2218 грн, з 1 липня — 2318 грн, з 1 грудня — 2395 грн;
  • працездатні особи: з 1 січня 2020 року — 2102 грн, з 1 липня — 2197 грн, з 1 грудня — 2270 грн;
  • особи, які втратили працездатність: з 1 січня 2020 року — 1638 грн, з 1 липня — 1712 грн, з 1 грудня — 1769 грн.

За матеріалами КМУ

18 жовтня

Як підтвердити стаж для пенсії без запису у трудовій книжці: роз’яснення ВСУ

Пенсійний фонд (далі — ПФ) відмовив особі у призначенні пенсії за віком, тому що вона не надала документи, які підтверджують необхідний стаж 20 років згідно пункту 7-2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 № 1058-IV. За наданими документами загальний трудовий стаж складає 19 років 03 місяці 15 днів.

Спеціалісти ПФ звернули увагу, що у трудовій книжці особи є неточності в частині назви підприємства, на якому вона працювала та з якого її звільнено. Саме цього спірного трудового стажу не вистачає, щоб особа отримала пенсію за віком.

Справу розглянув Верховний суд України (далі — ВС) та зазначив: основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлює Кабмін (cт. 62 Закону «Про пенсійне забезпечення» від 05.11.1991 № 1788-XII).

Порядок підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затверджено постановою КМУ від 12.08.1993 № 637 (далі — Порядок № 637).

За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюють на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами (п.1 Порядку № 637).

У тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні відомості, що визначають право на пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установлені для окремих категорій працівників, для підтвердження спеціального трудового стажу приймають уточнюючі довідки підприємств, установ, організацій або їх правонаступників. У довідці має бути вказано:

  • періоди роботи, що зараховуються до спеціального стажу;
  • професія або посада;
  • характер виконуваної роботи;
  • розділ, підрозділ, пункт, найменування списків або їх номери, до якого включається цей період роботи; первинні документи за час виконання роботи, на підставі яких видана зазначена довідка.

У разі відсутності правонаступника підтвердження періодів роботи здійснюють у порядку, визначеному Порядком підтвердження періодів роботи, що зараховуються до трудового стажу для призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, затверджений Постановою ПФ від 10.11.2006 № 18-1.

ВС відмітив, що формальні неточності у документах, за загальним правилом, не можуть бути підставою для органів ПФ для обмеження особи у реалізації конституційного права на соціальний захист.

Приймаючи документи орган, що призначає пенсію:

1) перевіряє правильність оформлення заяви, відповідність викладених у ній відомостей про особу даним паспорта та документам про стаж;

2) перевіряє зміст і належне оформлення наданих документів;

3) перевіряє копії відповідних документів, фіксує й засвідчує виявлені розбіжності (невідповідності).

Орган, що призначає пенсію, має право вимагати від підприємств, установ та організацій, фізичних осіб дооформлення у тримісячний строк з дня подання заяви прийнятих і подання додаткових документів, передбачених законодавством, а також перевіряти обґрунтованість їх видачі.

Однак, як встановлено судами, ПФ не здійснив жодних дій, щоб отримати відомості, додаткові документи, на підставі яких можна було б додатково підтвердити пільговий стаж позивача.

Постанова ВСУ від 30.09.2019 у справі № 638/18467/15-а 

18 жовтня

План-графік перевірок податківців оновлено

Скачати План-графік податкових перевірок на 2019 рік

Податківці оновили План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2019 рік

Змін зазнав (станом на 17.10.2019):

  • розділ ІІІ плану-графіка «Документальні планові перевірки фізичних осіб» з урахуванням коригування.

За оновленим планом контролери планують перевірити 1658 ФОП.

      Як оформити заперечення до акта податкової перевірки

      Залишили без змін:

      • розділ І плану-графіка «Документальні планові перевірки платників податків — юридичних осіб» (станом на 10.09.2019);
      • розділ ІІ плану-графіка "Документальні планові перевірки фінансових установ, постійних представництв та представництв нерезидентів" з урахуванням коригування (станом на 10.09.2019);
      • розділ IV плану-графіка «Документальні планові перевірки платників податків — юридичних осіб з питань правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб, військового збору та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» з урахуванням коригування (станом на 13.09.2019).

        За матеріалами ДПС України

        Як почуватися впевнено під час перевірки

        Податківець йде до суб’єкта господарювання з упевненістю, що зафіксує достатньо порушень, аби застосувати фінансові санкції. Однак такі взаємовідносини між бухгалтером і перевіряльником можна легко змінити. Й обстояти свої позиції навіть в умовах неузгодженого законодавства також можна! Як це зробити? Дослухайтеся до наших порад.

        5 практичних порад

         

        18 жовтня

        Федерація профспілки наполягає на мінзарплаті 7276 грн з 01.01.2020

        За проєктом Держбюджету–2020 хочуть встановити прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2020 року у розмірі 2 102 грн, що вже сьогодні в 2,2 рази менше за його фактичний розмір, розрахований Мінсоцполітики у цінах серпня 2019 року (4722 грн), а на початок 2020 року це співвідношення ще збільшиться.

        Також урядовці пропонують передбачити мінімальну зарплату меншу від очікуваного фактичного прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а саме – 4723 гривень.

        Відтак занижено і посадовий оклад працівника І тарифного розряду ЄТС, який встановлено на рівні 2102 грн, що складатиме лише 44% від розміру мінімальної заробітної плати, що в умовах недостатнього фінансування бюджетних галузей, продовжить практику «зрівнялівки» в оплаті праці працівників перших 13 (з 25) розрядів ЄТС та пролонгуватиме подальше заниження рівня заробітної плати працівників бюджетної сфери порівняно із середньою по Україні.

        Федерація профспілок України наполягає на врахуванні при доопрацюванні проєкту Держбюджету–2020 профспілкових пропозицій, насамперед, щодо встановлення з 1 січня 2020 року:

        • розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, розрахованого у відповідності до національного законодавства та міжнародних зобов’язань України, зокрема Конвенції МОП № 117 (з урахуванням витрат на придбання або оренду житла, медичне обслуговування, освіту та прогнозного індексу споживчих цін), на рівні не менше 5640 грн;
        • мінімальної заробітної плати у розмірі не менше 7276 грн;
        • посадового окладу (тарифної ставки) працівника І тарифного розряду ЄТС на рівні фактичного розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб для розрахунку розмірів посадових окладів за всіма тарифними розрядами ЄТС з відповідним зростанням фонду оплати праці.

        За матеріалами Федерації профспілок України

        18 жовтня

        Кожен особистий ключ користувача записують окремо

        Облік токенів: бухгалтерські проведення

        Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС (далі — Кваліфікований надавач ЕДП ІДД ДПС) повідомив:

        • строк чинності кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів становить не більше двох років з моменту їх формування;
        • кваліфіковані сертифікати відкритих ключів надають винятково в електронному вигляді, розміщуючи їх на офіційному інформаційному ресурсі ;
        • генерацію особистих ключів виконують на носії користувача (з’ємні флеш-носії, оптичні носії CD/DVD, захищені носії ключової інформації тощо). Кожен особистий ключ користувача має бути записаний на окремий носій інформації;
        • слід скасувати кваліфіковані сертифікати відкритих ключів у разі закінчення строку.

        Програмне забезпечення для роботи з кваліфікованим електронним підписом можна скачати тут

        Ідентифікацію особи проводять за паспортом громадянина України. А якщо його немає — за:

        • паспортом громадянина іншої країни із нотаріально засвідченим перекладом на українську мову;
        • посвідкою на тимчасове/постійне проживання, посвідченням біженця;

        або

        • паспортом громадянина України для виїзду за кордон з відміткою про постійне місце проживання в іноземній державі.

        За матеріалами ГУ ДПС у Дніпропетровській області

        18 жовтня

        Що потрібно знати працівнику при отриманні листка непрацездатності

        Чи оплачувати листок непрацездатності, у якому виявили помилку

        Працівник самостійно має перевірити всі дані перед тим, як забирати листок непрацездатності з медичної установи.

        Обов’язково на лицьовій частині листка непрацездатності має бути:

        • підкреслено слово «первинний» або «продовження», у разі продовження — номер попереднього лікарняного;
        • назва та місцезнаходження закладу охорони здоров’я (повністю), що підтверджує штамп та печатка закладу охорони здоров’я «Для листків непрацездатності»;
        • дата видачі лікарняного (цифрою зазначають число, після чого літерами — назва місяця, цифрою зазначають рік);
        • прізвище, ім’я та по батькові непрацездатного повністю, число повних років цифрами, стать підкреслюють;
        • місце роботи, назва і місцезнаходження підприємства повністю;
        • відкриття та закриття періоду непрацездатності засвідчують підписом та печаткою лікаря;
        • у графі «Стати до роботи» — словами число і місяць, коли приступити до роботи; посаду, прізвище лікаря, що засвідчує своїм підписом та печаткою закладу охорони здоров’я «Для листків непрацездатності». У разі продовження тимчасової непрацездатності підкреслюють «Продовжує хворіти» та зазначають номер нового лікарняного.

        На бланку листка непрацездатності можна робити не більше двох виправлень. Виправлення тексту підтверджують підписом лікаря та печаткою «Для листків непрацездатності» і записом «Виправленому вірити».

        Якщо тимчасова непрацездатність настала поза постійним місцем проживання і роботи, лікарняний видають за підписом головного лікаря, що засвідчують печаткою закладу охорони здоров’я.

        За інформацією Єдиного Контакт-центру Судової влади України 

        18 жовтня

        Який граничний строк подачі деки з прибутку та фінзвітності за три квартали

        Зразок заповнення Податкової декларації з податку на прибуток підприємствСКАЧАТИ

        Платники податку на прибуток за три квартали 2019 року подають декларацію та фінзвітність у строки встановлені підпунктом 49.18.2 Податкового кодексу України (ПК). А саме: протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного податкового кварталу.

        Якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку є операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем (п. 49.20 ПК).

        Останній день подання податкової декларації з податку на прибуток підприємств за три квартали 2019 року — 11.11.2019. Отже, і фінансову звітність подавайте до ДПС не пізніше 11 листопада поточного року.

        Якщо підприємство не пізніше 25.10.2019 подало фінзвітність за дев’ять місяців за допомогою автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронної звітності», то повторно відправляти її ще й з Декларацією за три квартали не обов’язково. Вона вже є в електронному кабінеті підприємства і її бачать одразу й органи статистики, і податківці (ЗІР, категорії 102.23.02).

        За матеріалами ГУ ДПС у Дніпропетровській області

        18 жовтня

        Передаємо майно у фінансовий лізинг: коли нарахувати ПДВ

        Договір фінансового лізингу

        Об’єктом оподаткування ПДВ є операції з передачі майна у фінансовий лізинг та повернення майна, переданого у фінансовий лізинг (пп. «а» п. 185.1 Податкового кодексу України від; ПК).

        Базу оподаткування визначайте відповідно до пункту 188.1 ПК. При цьому, датою виникнення податкових зобов’язань орендодавця (лізингодавця) для операцій фінансової оренди (лізингу) є дата фактичної передачі об’єкта фінансової оренди (лізингу) у користування орендарю (лізингоотримувачу).

        За матеріалами ГУ ДПС у Донецькій області

        Авто у лізинг, кредит чи оренду: що вигідніше Олена СЕРДЮК,експерт МСFR Головбух, канд. екон. наук Чим лізинг відрізняється від кредиту й оренди і чому в Україні дедалі частіше авто беруть саме у лізинг — пояснить експерт Як отримати авто у лізинг

        18 жовтня

        Відшкодування ПДВ для аграріїв залишили в держбюджеті на 2020 рік

        Проект Закону про Державний бюджет України на 2020 рік СКАЧАТИ

        Комітет ВРУ з питань бюджету 18.10.2019 відхилив поправку 423, внесену до законопроєкту № 2000 про Державний бюджет України на 2020 рік. Ця поправка скасовувала відшкодування ПДВ під час експорту зернових і технічних культур.

        Для малого та середнього сільгоспвиробника така ініціатива загрожувала зниженням ціни на продукцію. Враховуючи, що цьогоріч ціни на деякі зернові культури «просіли» до 30%, скасування відшкодування ПДВ автоматично б знизило ціну ще десь на 18%.

        Зауважимо, що 17.10.2019 Всеукраїнська аграрна рада виступила проти такої ініціативи і закликала нардепів не підтримувати її. Добре, що останні дослухалися її.

        За матеріалами офіційної facebook сторінки Марьяна Заболоцького

        Три умови, щоб отримати бюджетне відшкодування ПДВ Наталія ТОВЧЕНИК,експерт з питань бухгалтерського обліку та оподаткування, Київ У декларації з ПДВ за звітний місяць — від’ємне значення. Чи може підприємство повернути ці кошти на свій банківський рахунок? Повернення від’ємного ПДВ

        18 жовтня

        Новоприйнятий працівник не вийшов на роботу: як подати скасовуюче повідомлення

        Роботодавець подав повідомлення про прийняття працівника на роботу, але працівник так i не приступив до виконання обов’язків. В такому разі роботодавць подає повідомлення типу «скасовуюче».

        Зверніть увагу, штрафні санкції у розмірі мінімальної заробітної плати за порушення інших вимог трудового законодавства, передбачені статтею 265 Кодексу Законів про працю України, застосовують при не поданні чи несвоєчасній подачі повідомлення лише з позначкою «початкове».

        Іноді виникають ситуації, що новоприйнятий працівник не виходить на роботу. Причини цьому можуть бути різні — передумав, знайшов інше місце роботи тощо. У цьому разі роботодавець видає наказ про скасування наказу про прийняття такого працівника на роботу та подає до ДПС скасовуюче повідомлення.

        Будьте уважні: наказ про скасування наказу про прийняття працівника на роботу видаєте на підставі заяви такого працівника або акта про відмову приступити до роботи.

        Таким чином, у ситуації, коли працівник відмовився писати заяву на відкликання заяви про звільнення, вам необхідно:

        • скласти акт про відмову приступити до роботи;
        • видати наказ про скасування наказу про прийняття на роботу;
        • подати до ДПС скасовуюче повідомлення (у графі 2 у рядку «Тип» поставити позначку «скасовуюче»).

        Якщо працівник з якихось інших причин не вийшов на роботу і не повідомив роботодавця про своє бажання відмовитися від цієї роботи, трудові відносини з ним не припиняють. І скасовуюче повідомлення не подають.

        За матеріалами Головного управління ДПС у Чернівецькій області

        18 жовтня

        ФОП першої групи збільшать граничний обсяг доходу та дозволять наймати працівників

        Президент підписав Указ «Про невідкладні заходи щодо забезпечення сприятливих умов для діяльності фізичних осіб-підприємців» від 17.10.2019 № 761/2019.

        Кабміну було доручено, зокрема:

        • утворити координаційну раду з питань розвитку мікро- та малого підприємництва і залучити до неї представників громадських організацій, що представляють інтереси малого бізнесу;
        • розробити у двотижневий строк разом із цією координаційною радою та внести на розгляд Верховної Ради України законопроекти. В даних законопроектах передбачати критерії віднесення ФОП до першої групи спрощеної системи оподаткування. Зокрема, встановити більший розмір граничного обсяг їх доходу протягом календарного року, надати їм право використовувати працю найманих осіб, а також розширити перелік видів діяльності, які можуть здійснювати такі суб’єкти. Також розробити законопроекти щодо запровадження дворічного мораторію на проведення перевірок ФОП (крім тих, які здійснюють високорентабельні види діяльності з істотними ризиками ухилення від оподаткування) щодо застосування ними РРО. Також пом’якшити відповідальність ФОП за порушення подання звітності з РРО;
        • вжити необхідних заходів щоб забезпечити прозорі і необтяжливі процедури реєстрації розрахункових операцій під час реалізації товарів (надання послуг) через мережу Інтернет та надати роз’яснення щодо порядку застосування таких процедур;

        Також Уряд повинен забезпечити з 01.01.2020 можливість тестувати платникам під час здійснення розрахункових операцій безкоштовне програмне забезпечення для програмних РРО.

         Указ Президента України від 17.10.2019 № 761/2019

        18 жовтня

        Не виплатити зарплату і не сплатили з неї податки у строк — оштрафують за статтею 126 ПК: позиція ВС

        Верховний Суд пояснив: стаття 127 Податкового кодексу України (ПК) встановлює відповідальність за порушення правил нарахування та сплати податків у джерела виплати. Підставою для такої відповідальності є ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у т. ч. податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків.

        А розмір штрафних санкцій за вчинення такого порушення визначають (обчислюють) не з часу затримки такої несплати, як передбачено статтею 126 ПК, а з кількості разів допущених таких порушень протягом певного періоду часу. Тобто склад порушення передбачає, що нарахування, сплата чи утримання податку не відбулися до чи на момент виплати доходу.

        Разом з тим, положення статті 126 ПК застосовують у випадку, коли має місце факт несвоєчасної сплати платником податків узгодженої суми грошового зобов’язання. При цьому, розмір такої санкції прямо залежить від часу затримки такої сплати.

        Застосовують штраф за статтею 127 ПК, якщо платник податку під час виплати вже нарахованої заробітної плати не здійснив одночасно з такою виплатою перерахування податку до бюджету. І розмір такого штрафу залежить від кількості разів допущених таких порушень.

        У разі невиплати платником податку вже нарахованої заробітної плати, а також не перерахування з такої заробітної плати до бюджету податку у строки, встановлені ПК для місячного податкового періоду, застосовують санкцію за статтею 126 ПК. Її розмір прямо залежить від часу затримки такої сплати.

        Постанова ВС від 12.09.2019 у справі № 806/1537/16

        Зарплатні рейди Держпраці Тарас ШАРИЙКерівник експертної групи MCFR Головбух, сертифікований фахівець з міжнародних стандартів фінансової звітності (ACCA DipIFR(rus)) Кабмін зобов’язав провести «комплексні заходи, спрямовані на детінізацію зайнятості та доходів населення». Саме розпорядження не є підставою проводити перевірки. Кому чекати і як захиститися

        17 жовтня

        Президент підписав законопроекти про РРО та кешбеки

        Глава держави підписав закони України № 128-ІХ «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та № 129-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг», які парламент ухвалив 20 вересня 2019 року.

        В Адміністрації Президента переконані, що вони спрямовані на захист легального бізнесу від недобросовісної конкуренції, виведення з тіньового обігу частки готівкових розрахунків, «сірого» товару, покращення ефективності податкового адміністрування та державного контролю за розрахунковими операціями.

        Реалізація положень документів сприятиме підвищенню загального рівня податкової культури та захисту споживачів за рахунок поетапного розширення фіскалізації розрахункових операцій та запровадження інноваційних технологічних рішень у вигляді програмних реєстраторів розрахункових операцій як альтернативи класичним РРО .

        Так, функцію програмного РРО зможе виконувати будь-який пристрій (комп’ютер, планшет, смартфон), на який встановлено відповідне програмне забезпечення. При цьому Державна податкова служба України повинна забезпечити програмним рішенням для використання суб'єктом господарювання програмного РРО безкоштовно, а реєстрація програмного РРО здійснюватиметься через електронний кабінет.

        Щоб стимулювати споживачів отримувати чеки, законами пропонується запровадити з 1 жовтня 2020 року так званий механізм кешбеку, що передбачає можливість здійснення компенсації покупцеві (споживачеві) 100% вартості придбаних товарів (робіт, послуг) за рахунок частини штрафних санкцій за порушення вимог щодо РРО, застосованих за його скаргою.

        Крім того, з 1 січня 2021 року підвищується з 1,5 млн грн до 2,5 млн грн максимальний поріг річного доходу фізичної особи – підприємця на спрощеній системі оподаткування, який може відноситися до II групи платників єдиного податку .

        За матеріалами офіційного інтернет-представництва Президента України

        17 жовтня

        ДПС планує оновити декларацію з податку на прибуток: з’явиться новий додаток

        Проект НаказуСКАЧАТИ Зміни до форми ДеклараціїСКАЧАТИ

        На офіційному веб-порталі ДПС розміщено проект наказу Мінфіну «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств».

        Проектом форму декларації приводять у відповідність із положеннями Податкового кодексу України (далі — ПК), якими, зокрема, передбачено збільшення фінансового результату податкового (звітного) періоду:

        • на суму 30% вартості товарів, у тому числі необоротних активів (крім активів з права користування за договорами оренди), робіт та послуг, придбаних у неприбуткових організацій, внесених до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату такого придбання. Крім випадків, коли сума вартості товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг, придбаних у таких організацій, сукупно протягом звітного (податкового) року не перевищує 25 розмірів мінімальної заробітної плати, та крім бюджетних установ, Накопичувального фонду, недержавних пенсійних фондів і неприбуткової організації, яка є об’єднанням страховиків, якщо участь страховика у такому об’єднанні є умовою проведення діяльності такого страховика відповідно до закону;
        • на позитивну різницю між сумою будь-яких виплат (винагород) страховим посередникам та іншим особам за надані послуги щодо укладання (пролонгації) договорів страхування та сумою нормативу витрат на виплати страховим посередникам, розрахованих за методикою, визначеною Нацкомфінпослуг, за погодженням з Мінфіном.

        З урахуванням запитів платників з питань складання декларації та щоб уникнути непорозумінь між платниками податку на прибуток підприємств та контролюючими органами вносяться зміни до окремих додатків декларації:

        • додатку ПН — щодо заповнення відомостей про нерезидента;
        • додатку ВП — щодо можливості подання платником податку на прибуток фінансової звітності за звітний (податковий) період, що уточнюють, якщо уточнення показників проводять у складі декларації за будь-який наступний податковий період відповідно до положень підпункту «б» пункту 50.1 ПК.

        З метою організації належного контролю за виконанням вимог пунктів 142.1-142.3 та пункту 41 підрозділу 4 розділу ХХ ПК щодо цільового використання вивільнених від оподаткування коштів внесено зміни до основної частини декларації та додатку ВП.

        Також форму декларації доповнюють додатком ПП, у якому відображають суми податку на прибуток підприємств, не сплачені суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг.

        За матеріалами ДПС

        17 жовтня

        ДРСУ сформувала проект плану комплексних перевірок на 2020 рік

        Пілотним модулем планування заходів державного нагляду (контролю) та збору інформації для запуску інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю) сформовано проект плану здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю) на 2020 рік. 

        Ознайомитись з проектом плану можна тут:

        Комплексний план перевірок 2020СКАЧАТИ

        Планові заходи здійснюються відповідно до річних планів, що затверджуються органом державного нагляду, контролю (ст. 5 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»).

        Внесення одного й того самого суб’єкта господарювання до планів здійснення заходів державного нагляду (контролю) різних органів державного нагляду (контролю) є підставою для проведення щодо такого суб’єкта господарювання комплексного планового заходу державного нагляду (контролю).

        Органи державного нагляду (контролю) щороку визначають перелік суб’єктів господарювання, які підлягають плановим заходам державного нагляду (контролю) у плановому періоді, та не пізніше 15 жовтня року, що передує плановому, забезпечують внесення відомостей про таких суб’єктів господарювання до інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю) для автоматичного виявлення нею суб’єктів господарювання, які підлягають комплексним плановим заходам державного нагляду (контролю).

        Увага! Суб’єкт господарювання має право відмовитися від проведення комплексного планового заходу державного нагляду (контролю).

        Для цього йому до затвердження плану здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю) на 2020 рік, яке відбудеться 15.11.2019, необхідно письмово звернутись з відповідною заявою до Державної регуляторної служби України.

        У такому разі перевірка суб’єкта господарювання буде проводитись згідно з річними планами органів державного нагляду (контролю).

        Технічна реалізація відмови суб’єкта господарювання від проведення комплексного планового заходу державного нагляду (контролю) можлива виключно до затвердження плану здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю), оскільки чинне законодавство не передбачає можливості внесення змін до затвердженого плану здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю) з причини відмови від проведення комплексного планового заходу державного нагляду (контролю).

        Слід звертатись до органів державного нагляду (контролю) з вимогами щодо виправлення помилок, якщо суб’єкт господарювання виявив у проекті плану здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю) помилки щодо:

        • назви суб’єкта господарювання;
        • коду ЄДРПОУ;
        • адреси, ступеню ризику;
        • тривалості перевірки тощо.

        За матеріалами ДРСУ

        17 жовтня

        Заблокували реєстрацію ПН/РК: алгоритм дій платника

        СКАЧАТИ АЛГОРИТМ РОЗБЛОКУВАННЯ ПН/РК

        У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЕРПН податковий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі квитанцію про зупинення реєстрації.

        У квитанції зазначаються:

        • номер та дата складання ПН/РК;
        • порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у ПН/РК, реєстрація яких зупинена;
        • критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію ПН/РК, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник;
        • пропозиція щодо надання платником пояснень та копій документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в Реєстрі.

        СКАЧАТИ

        Якщо платник отримав квитанцію про зупинення реєстрації ПН/РК в Реєстрі, він може надати пояснення та копії документів, необхідні для прийняття Комісіями рішення про розблокування податкових накладних. Ці документи, подаються протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у заблокованій ПН/РК.

        Комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень та які на дату зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі не відповідали критеріям ризиковості платника податку, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку.

        Щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно та/або які на дату зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі відповідали критеріям ризиковості платника податку, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування та надсилається до комісії центрального рівня.

        Комісія центрального рівня протягом семи робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, але не раніше отриманого рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі комісії регіонального рівня, може прийняти інше рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, а рішення Комісії регіонального рівня скасовується.

        Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК:

        1. Щодо підтвердження отримання та реалізації товару (робіт, послуг):
        • договори з постачальником (виконавцем) та з покупцем товарів (роботи, послуги),
        • рахунки-фактури щодо оплати придбаних/реалізованих товарів (робіт, послуг),
        • видаткові накладні, акти виконаних робіт/послуг, від постачальниками, та надані покупцю за відповідними договорами,
        • банківські виписки, що підтверджують сплату,
        • документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством,
        • складські документи.
        1. Щодо підтвердження транспортування товарів:
        • договори оренди транспортних засобів (або договір на перевезення з транспортною компанією);
        • акти наданих послуг з оренди транспорту або перевезення;
        • товарно-транспортні накладні щодо перевезень;
        • банківські виписки щодо сплати за відповідні транспортні послуги або за оренду транспортую
        1. Щодо наявності виробничих потужностей, власних або орендованих основних фондів, трудових ресурсів:
        • договір оренди приміщення: офісу, цеху, складу (у разі суборенди – погодження, надане орендодавцем);
        • акти наданих послуг з оренди приміщення;
        • банківські виписки щодо сплати за послуги оренди;
        • дозволи та ліцензії на провадження певних видів господарської діяльності (якщо діяльність передбачає їх наявність).

        Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

        Рішення комісії центрального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено у судовому порядку.

        За матеріалами ГУ ДПС у Запорізькій області 

        17 жовтня

        За яких критеріїв є ризик потрапити до плану-графіку документальних перевірок податківців

        Скачати План-графік податкових перевірок на 2019 рік

        Планові документальні перевірки суб’єктів господарювання щодо дотримання вимог податкового законодавства здійснюють при наявності податкових ризиків щодо несплати сум податків, зборів, які визначає система ризикоорієнтованого відбору ДПС України.

        У поле зору податкової перш за все підпадають суб’єкти господарювання, які мають наступні критерії ризиків:

        • рівень зростання податку на прибуток нижчий на 50 та більше відсотків за рівень зростання доходів платника податку;
        • рівень сплати податку на прибуток нижчий на 50 та більше відсотків за рівень сплати податку по відповідній галузі;
        • рівень сплати ПДВ нижчий на 50 та більше відсотків за рівень сплати податку по відповідній галузі;
        • наявність відносин з контрагентами, які перебувають в розшуку, або ліквідовані, або визнані банкрутами;
        • наявність інформації про не підтвердження реального здійснення операції з придбання.

        План-графік документальних планових перевірок на 2020 рік контролери формуватимуть у листопаді-грудні 2019 року. Він буде оприлюднений у визначений законодавством термін.

        За матеріалами Головного управління ДПС у Чернігівській області

        Привіт, граблі! Нові критерії ризиковості накладних Наталія ТОВЧЕНИК,експерт з питань бухгалтерського обліку та оподаткування, Київ ДФС вкотре змінила критерії ризиковості податкових накладних і розрахунків коригування до них. А також зняла тавро «ризиковий» з новачків — платників ПДВ, які зареєструвалися менше ніж три місяці тому. Як уникнути моніторингу

        17 жовтня

        Чи коригувати середній заробіток при виплати компенсації відпустки

        Компенсація за невикористану відпустку

        Одна з умов коригування середньої зарплати — оклади (ставки) підвищили: у розрахунковому періоді або в період, коли за працівником зберігався середній заробіток.

        Компенсація відпустки — це виплата, яку проводять у розмірі середньої заробітної плати. Вона не є збереженням середнього заробітку. Основною умовою для коригування середнього заробітку для виплати компенсації за невикористану відпустку є підвищення посадових окладів у розрахунковому періоді. Для прикладу, якщо підвищення сталося у місяці звільнення, а не розрахунковому періоді, то коригувати середню зарплату не потрібно.

         Лист Мінсоцполітики від 21.08.2019 № 984/0/204-19

        17 жовтня

        Бухгалтерів і аудиторів зроблять суб’єктами фінмоніторингу

        Перевірки Державною службою фінансового моніторингу

        Розробили законопроект № 2179 щодо запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення. Депутати пропонують визначити, що суб’єктами первинного фінансового моніторингу є, зокрема:

        • аудитори, суб’єкти аудиторської діяльності;
        • бухгалтери, суб’єкти господарювання, що надають послуги з бухгалтерського обліку (крім осіб, що надають послуги в рамках трудових правовідносин);
        • суб’єкти господарювання, що надають інформаційно-консультаційні послуги з питань оподаткування (крім осіб, що надають послуги в рамках трудових правовідносин);
        • особи, які надають послуги щодо створення, забезпечення діяльності або управління юридичними особами (крім осіб, що надають послуги в рамках трудових правовідносин);

        Зазначені суб’єкти забезпечуватимуть обов’язки суб’єкта первинного фінмоніторингу під час здійснення ними будь-якої господарської (професійної) діяльності.

        В законопроекті встановлено, що під фінансовий моніторинг підпадають операції, що дорівнюють чи перевищують 400 тис грн (поріг фінмоніторингу).

        За порушення фінмоніторингу отримаєте максимальну суму штрафу, яку можуть застосувати до суб’єкта первинного фінансового моніторингу, і яка не може перевищувати:

        • для суб’єктів первинного фінансового моніторингу, які є фінансовими установами, — 10 000 000 НМДГ;
        • для інших суб’єктів первинного фінансового моніторингу — 2 000 000 НМДГ.

        Проєкт Закону від 25.09.2019 № 2179

        17 жовтня

        При Кабміні створять комісію з питань захисту бізнесу

        Схвалили постанову щодо утворення Комісії з питань захисту бізнесу.

        Постанова спрямована на захист бізнесу від незаконних посягань зі сторони органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб публічного права, їх посадових та службових осіб, інших осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, осіб, прирівняних до них.

        До повноважень Комісії входитимуть:

        • аналіз стану справ та причин виникнення проблем у процесі реалізації державної політики з питань захисту бізнесу;
        • аналіз результатів діяльності центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій з питань, що належать до її компетенції;
        • моніторинг стану виконання центральними та місцевими органами виконавчої влади покладених на них завдань з питань захисту бізнесу;
        • розробка проєктів нормативно-правових актів з питань захисту бізнесу та подаватиме Кабміну розроблені за результатами своєї роботи пропозиції та рекомендації.

        За матеріалами Мін’юсту

        Бізнес, органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, підприємницька діяльність

        17 жовтня

        Роботодавець самостійно вводить в штат кількість штатних одиниць

        Підприємство має право самостійно установлювати чисельність і штатний розпис. Тобто без погодження з профспілкою.

        Штатний розпис — це документ, який установлює на даному підприємстві штати і посадові оклади працівників. Штатний розпис містить назву посад, чисельність працівників і оклади по кожній посаді.

        На підставі штатного розпису, а також керуючись правилами внутрішнього трудового розпорядку та посадовими (робочими) інструкціями, роботодавець приймає рішення з персоналу. Зокрема про прийняття, переведення працівників на іншу роботу, встановлення посадового окладу, тарифної ставки (окладу) конкретному працівникові відповідно до посади, яку він посідає (кваліфікації). Служба персоналу здійснює добір персоналу, оформляє відповідні документи, аналізує якісний склад працівників, вносить роботодавцеві пропозиції щодо поліпшення складу працівників, оформляє в установленому порядку облікову та інформаційно-довідкову документацію, готує відповідну статистичну звітність.

        Штатний розпис затверджують наказом керівника підприємства, який складають у довільній формі. Головне, що має бути вказане в наказі, — це дата, з якої передбачено введення в дію штатного розпису. Вона може не співпадати з датою видання наказу або збігатися з нею. Роботодавець самостійно приймає рішення щодо введення у штатний розпис кількості штатних одиниць, відповідно обсягу роботи, який планують для даної посади.

        Зверніть увагу, якщо передбачено у штатному розписі 1 одиниця, а працівник працює на умовах неповного робочого часу за основним місцем роботи і заробітну плату виплачують йому пропорційно до виконаної норми праці, то базу нарахування ЄСВ потрібно визначати з урахуванням мінімального рівня мінімальної заробітної плати.

        Якщо працівник працює за сумісництвом на умовах неповного робочого часу, гарантований розмір мінімальної заробітної плати також визначають пропорційно. Але, оскільки це не основне місце роботи, то визначати базу нарахування ЄСВ на рівні мінімальної заробітної плати не потрібно. Тобто ЄСВ нараховуєте на визначену базу нарахування незалежно від її розміру.

        За матеріалами Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області

        17 жовтня

        Ліквідовано відокремлений підрозділ: хто подає та підписує заяву за ф. № 8-ОПП

        Заява про ліквідацію або реорганізацію платника податків (Форма № 8-ОПП)скачати

        Відокремлені підрозділи не є юридичними особами. Їх наділяють майном юридичної особи, що їх створила. Діють вони на підставі затвердженого юрособою положення. Керівників відокремлених підрозділів призначає юрособою, які діють на підставі виданої нею довіреності. Відомості про відокремлені підрозділи юридичної особи (у тому числі відомості про керівника відокремленого підрозділу) включають до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі — ЄДР).

        Якщо юрособа прийняла рішення закрити відокремлений підрозділ, то призначає особу, на яку покладають повноваження щодо закриття відокремленого підрозділу та до якої з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами відокремленого підрозділу. Такі функції можна покласти на керівника відокремленого підрозділу.

        Якщо ж не визначено особу, що відповідає за закриття відокремленого підрозділу, то такою особою є керівник юридичної особи.

        Тому, якщо прийнято рішення закрити відокремлений підрозділ, заяву за формою № 8-ОПП підписує керівник відокремленого підрозділу, особа, відомості про яку включені до ЄДР, або керівник юридичної особи. Таку заяву скріплюють відповідною печаткою (за наявності).

        За матеріалами Головного управління ДПС у Тернопільській області

        17 жовтня

        Зеленський підписав Закон щодо вдосконалення публічних закупівель

        Президент підписав Закон «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» № 114-ІХ, який Верховна Рада України ухвалила 19.09.2019.

        Мета Закону — забезпечити ефективні, прозорі та якісні публічні закупівлі, запобігти проявам корупції, розвиток конкурентного середовища та добросовісної конкуренції у сфері публічних закупівель в Україні.

        За Законом, використання електронної системи ProZorro стає обов’язковим для здійснення державних закупівель вартістю від 50 тисяч гривень (раніше поріг був від 200 тисяч гривень).

        Також Закон зобов'язує замовника надавати звіти у систему ProZorro про всі закупівлі вартістю від 1 копійки (раніше — від 50 тисяч гривень).

        Бізнес, який переміг у тендері, матиме 24 години щоб виправити незначні помилки у тендерній пропозиції. Це дозволить підприємцям не втратити тендер, а держзамовнику — зберегти найбільш економічно вигідну пропозицію.

        Також документ:

        • впроваджує диференційовану платню за подачу скарги в Антимонопольний комітет України (через окрему постанову Кабміну);
        • передбачає повернення плати у разі задоволення скарги постачальника. За невиконання рішення АМКУ передбачена відповідальність керівника замовника та штраф;
        • посилює відповідальність за порушення законодавства для недобросовісних замовників і запроваджує персональну відповідальність посадових осіб. Зокрема, якщо будуть придбані товари, роботи та послуги до/без закупівлі або буде укладено договір до/без закупівлі, то на керівника замовника чекає штраф від 2 до 10 тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
        • передбачає інструмент для боротьби з демпінгом — система вказуватиме на аномально низьку ціну, і постачальник має її обґрунтувати;
        • запроваджує електронні каталоги ProZorro Market та посади уповноважених осіб для професіоналізації закупівель.

        Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію через шість місяців після публікації. Крім розділу VI, який почне діяти через 12 місяців з дня опублікування.

        За інформацією Офіційного інтернет-представництва Президента України

        17 жовтня

        Президент підписав Закон про посилення захисту бізнесу

        Cхвалили законопроєкт № 0889 щодо посилення захисту суб’єктів господарювання від неправомірних дій або бездіяльності дозвільних органів.

        Проєкт Закону посилює адмінвідповідальність посадових осіб дозвільних органів за порушення вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру.

        Зокрема, запропонували викласти в новій редакції статтю 166-10 Кодексу України про адміністративні правопорушення. В ній конкретно визначили, які саме дії відносять до порушень вимог законодавства про дозвільну систему у сфері господарської діяльності.

        Також визначили яку відповідальність застосовують за такі порушення. А саме, накладатимуть штраф на посадових осіб від 50 до 100 НМДГ (850 — 1700 грн). За повторні дії, вчинені особою протягом року, буде штраф від 100 до 150 НМДГ (1700 — 2550 грн).

        Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

        Проект Закону від 29.08.2019 № 0889

        17 жовтня

        Як правильно сплатити єдиний податок на рахунки IBAN ФОП єдинникам 3-ї групи

        ЄДИНИЙ ПОДАТОК 2020

        Для сплати єдиного податку в органах Казначейства відкриті два рахунки — з кодами класифікації доходів бюджету 18050401 та 18050400. Постає запитання, на який рахунок ФОП має перераховувати кошти?

        З цього приводу ДПС повідомляє таке: єдиний податок сплачують ФОП єдиноподатники 3-ї групи на код 18050401 у разі реєстрації платника в містах з районним поділом. Наприклад, Дніпро, Запоріжжя, Харків та ін.

        ФОП, зареєстровані на інших територіях, мають сплачувати єдиний податок на код 18050400.

        Міжнародний номер банківського рахунку IBAN: що має знати бухгалтер

        Із 5 серпня Нацбанк запровадив міжнародний номер банківського рахунку IBAN. Як з ним працювати бухгалтерові? Чи подавати до банку додаткову документацію? Як заповнювати платіжні доручення? Відповіді вже готові.

        Детальний аналіз

        Пресслужба ДПС

        16 жовтня

        Як отримати електронну довідку з QR-кодом від ПФУ

        Скачати детальну інструкцію, як скористатись послугоюCервіс, який доступний на вебпорталі електронних послуг ПФУ – отримання довідок, достовірність яких підтверджується QR-кодом.

        Скористатися такимим сервісом можна зі свого кабінету на вебпорталі електронних послуг Фонду.

        Які довідки можна отримати:

        • довідка про розмір сплачених внесків (форма ОК-5);
        • витяг із Реєстру застрахованих осіб;
        • довідка про розмір пенсії.

        Які переваги

        • максимально комфортні умови для отримання послуги, навіть не виходячи з дому;
        • скорочення часових витрат на звернення до органів Фонду.

        Як перевірити довідку з QR–кодом

        Перевірка здійснюється через Портал Електронних Послуг Фонду.

        Із детальною інструкцією, як скористатись послугою, знайомтесь нижче на інфографіці.

        СКАЧАТИ ІНСТРУКЦІЮ 

        1.Зайти у розділ «Верифікація виданих документів».

        2.Ввести перевірочний код документу, що міститься під QR-кодом.

        3.Натиснути на пункт «Отримати код підтвердження».

        4.На телефон запитувача буде надіслано СМС з кодом підтвердження.

        5.Код ввести у поле «Пароль з СМС».

        6.Натиснути «Отримати документ».

        7.У полі попереднього перегляду має з’явитися документ. Це є підтвердженням, що довідку видав Пенсійний фонд України.

        Офіційна сторінка ПФУ у facebook

        16 жовтня

        Зеленський ініціює запровадження дворічного мораторію на перевірки ФОПів

        Володимир Зеленський ініціює запровадження мораторію на перевірки фізичних осіб – підприємців усіх категорій, крім «ризикових», терміном на два роки.

        В Офісі Президента відбулися консультації з експертами, представниками підприємців, народними депутатами та представниками Кабінету Міністрів з метою формування спільної позиції щодо політики стосовно малих підприємців.

        Глава держави відгукнувся на заклики представників малого бізнесу, які вийшли з протестами проти законів, що запроваджують використання РРО та електронний чек.

        Як зазначила заступник керівника Офісу Президента Юлія Ковалів, протестні настрої викликані здебільшого поганою поінформованістю підприємців стосовно норм ухвалених парламентом законів, а також навмисними маніпуляціями та перекручуванням. Вона наголосила, що згадані закони спрямовані не проти фізичних осіб – підприємців, а проти великого бізнесу, який оформлює свою діяльність як групу ФОПів, тим самим зменшуючи обсяг сплати податків.

        Юлія Ковалів повідомила, що підприємців лякають необхідністю придбання касових апаратів за шалені гроші, хоча насправді такого обов’язку немає – достатньо буде завантажити собі на пристрій безкоштовний додаток, який надасть Державна фіскальна служба.

        Заступник керівника Офісу Президента пояснила, що електронні чеки для ФОПів запровадять лише з 2021 року. «Тому ті, хто лякають малих підприємців штрафами за невидачу електронного чека вже з нового року, просто вводять людей в оману або відверто маніпулюють», – наголосила Юлія Ковалів.

        Глава держави доручив запровадити мораторій на перевірки ФОПів на два роки – для всіх категорій, крім «ризикових», на зразок ювелірного бізнесу.

        Також Державна податкова служба повинна надати вже з 1 січня 2020 року додаток для електронних чеків для безкоштовного тестування всім охочим. За словами Володимира Зеленського, це необхідно для того, щоб підприємці встигли пристосуватися до змін у законодавстві

        Президент також виступив за те, щоб протягом першого року дії закону відповідальність за неправильне ведення звітів була пом’якшена.

        Володимир Зеленський запропонував створити Координаційну раду малих підприємців для опрацювання пропозицій з покращення умов для бізнесу. На думку Президента, це дозволить полегшити умови ведення бізнесу для малих підприємців і водночас сприятиме ефективній боротьбі з тими великими компаніями, які використовують спрощену систему оподаткування для ухилення від сплати податків.

        За матеріалами Офіційного інтернет-представництва Володимира Зеленського

        16 жовтня

        Обов’язок сплати земподатку виникає з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно

        Шляхи отримання прав на землю

        Платник вважає, що відсутні підстави для застосування податківцями пункту 286.5 Податкового кодексу України (далі — ПК), оскільки визначальною ознакою вказаної норми для нарахування земельного податку є дані про перехід права власності на землю, а не на об`єкт нерухомого майна, розташованого на цій земельній ділянці.

        Але Верховний Суд України (далі — ВС), погодився із позицією судів попередніх інстанцій та ДПС, що обов`язок зі сплати земельного податку виник у платника з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.

        Така позиція відповідає висновку ВС щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного в постанові від 07.07.2015 по справі 826/12388/13-а: «незважаючи на те, що позивач не зареєстрував право власності чи користування земельною ділянкою під належними йому на праві власності нежитловими приміщеннями, виходячи із принципу пріоритетності норм ПК над нормами інших актів у разі їх суперечності, який закріплений у пункті 5.2 ПК, обов`язок зі сплати земельного податку виник з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно».

        Постанова ВСУ від 05.09.2019 у справі № 808/5913/15

        16 жовтня

        Іноземна компанія планує відкрити рахунок в банку: спочатку потрібно стати на облік у ДПС

        ЗРАЗОК заповнення форми № 1-ОППСКАЧАТИ

        Іноземну компанію, яка планує відкрити рахунок в банку або іншій фінустанові України та не має майнових прав на нерухомість і землю в Україні, беруть на облік у контролюючому органі за місцезнаходженням банку або іншої фінустанови.

        Для взяття на облік зазначена іноземна компанія подає такі документи:

        • заяву за формою № 1-ОПП (у розділі 9 заяви замість даних про керівника зазначають дані про представника);
        • копію витягу з торговельного, банківського або судового реєстру, виданого в країні реєстрації іноземної компанії, організації та легалізованого в установленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України що супроводжує нотаріально засвідчений переклад українською мовою (крім дипломатичних місій);
        • копії документів (з пред'явленням оригіналів), які підтверджують повноваження представника платника податку та відомості, зазначені у заяві.

        Зверніть увагу, що обов'язковим є отримання від заявника та внесення до облікових даних відомостей про ідентифікаційний номер нерезидента у країні його реєстрації. Такі дані повинні бути підтверджені документально (у витягу, свідоцтві про реєстрацію в іноземній країні або іншим належним документом).

        Під час взяття на облік іноземній компанії присвоюють реєстраційний (обліковий) номер платника податків.

        Не пізніше наступного робочого дня після взяття на облік іноземній компанії видають довідку про взяття на облік платника податків, відомості щодо якого не підлягають включенню до Єдиного державного реєстру, за формою № 34-ОПП. У ній після рядка «(найменування та код контролюючого органу)» зазначають «як іноземна компанія, що планує відкрити рахунок в банку».

        Щоб не допустити подвійного обліку під час взяття на облік іноземної компанії, що планує відкрити рахунок в банку або іншій фінустанові України, контролери повинні пересвідчитись, що така іноземна компанія, не перебуває на обліку в інших контролюючих органах.

         Лист ДФС від 12.02.2019 № 4417/7/99-99-08-01-01-17

        Як працювати з електронною звітністю

        16 жовтня

        Придбане у невеликих об’ємах пальне зберігаємо в баках та каністрах: чи потрібна ліцензія

        Хто має отримати ліцензію на зберігання пального

        Зберігання пального в паливних баках транспортних засобів не потребує отримання ліцензії на право зберігання пального. Адже такі резервуари не є нерухомим майном та не мають чіткої прив’язки до місця (території) (Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995 N 481/95-ВР; далі — Закон № 481). Разом з тим, об’єми пального з метою ліцензування значення не мають.

        Податкова лише зазначила, що місце зберігання пального — місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовують для зберігання пального на праві власності або користування. Закон № 481 не встановлює вимог щодо видів, місткості та розміщення обладнання та/або ємностей, що використовують для такого зберігання (лист від 30.05.2019 №2471/6/99-99-12-01-01-15/ІПК, ЗІР категорія 115.05).

        У розумінні ДПС: суб’єкту господарювання необхідно отримувати ліцензію для здійснення зберігання пального у стаціонарних цистернах/ємностях (лист від 15.08.2019 № 3814/6/99-99-12-02-02-15/ІПК).

        Отже, якщо ви зберігаєте паливо в каністрах, то радимо отримати індивідуальну податкову консультацію з такого запитання.

         Лист ДФС від 27.09.2019 № 430/6/99-00-04-02-06-15/ІПК

        Паливний акциз, акцизні склади і лічильники Денис ПетригаТекст персоны ► який порядок реєстрації платників акцизу та акцизних складів ► коли анулюватимуть реєстрацію платника паливного акцизу ► як реєструватимуть пересувні акцизні склади ► як реєструватимуть акцизні склади старих платників акцизу ► що потрібно для реєстрації лічильників Як стати платником